Budapesti hírek
2010. július 12. hétfő, 08:32

Befejeződött a 4-es metró alagútjainak építése. A BKV 23 és félmilliárd forintos veszteséggel zárta a tavalyi évet. Fokozatosan újra megnyitják a nyilvános WC-ket Budapesten. Augusztus közepére készül el várhatóan az Etele út felújítása az Etele tér és a Fehérvári út között.


 

Megfelezte az önkormányzati képviselők számát az Országgyűlés, a kormánypártok javaslata szerint ezzel is csökkenteni lehet a kiadásokat. Már az idei, őszi önkormányzati választáson jóval kevesebb képviselő jut majd be a testületekbe. Az ország legnagyobb közgyűlésének, a fővárosinak például 33 tagja lesz az eddigi 66 helyett. Kisebb lesz Újbuda képviselőtestülete is: az eddigi 38 helyett lapunk számításai szerint 25 tag juthat be a testületbe, a pontos szám a népességi adatoktól függ. A kormánypártok kezdeményezésére rövidebb lesz a kampány is, a kampánycsend pedig csak a választás napján lesz.



A megszokottnál jóval rövidebb, csak kétórás volt a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülése. Az MSZP-s képviselők kezdeményezték a tanácskozás összehívását, amelynek kilenc napirendi pontjából azonban többet visszavontak az előterjesztők, így végül nem tárgyaltak a BKV tavalyi beszámolójáról és az idei üzleti tervről, a tervezett félárú diák- és nyugdíjas vonaljegy bevezetéséről sem. Módosították viszont a szmogriadó-rendeletet, igazodva az autók környezetvédelmi besorolásához: a több szennyezést kibocsátó kocsik (amelyek a vizsgán fekete vagy piros matricát kapnak az új rendszerben), nem közlekedhetnek majd szmogriadó idején. A Fővárosi Közgyűlés az őszi önkormányzati választás előtt a tervek szerint már csak augusztus végén ül majd össze.



Az ÁNTSZ azt ígéri, hogy július végén már kevesebb szúnyog lesz Budapesten, addigra hozza meg az eredményt a most már rendszeres szúnyogirtás. Két hét alatt lehet ugyanis elérni, hogy több rovar pusztuljon el, mint amennyi kikel. Az idei nagy esőzések eleve kedveztek az inváziónak, másrészt az esőben és a szélben az irtás is szünetel, ezért van a szokásosnál jóval több szúnyog Budapesten.



Befejeződött a 4-es metró alagútjainak építése: két héttel a déli után az északi alagutat építő pajzs is elérte a Keleti pályaudvart, az első szakasz végállomását. A kivitelező cégcsoport a szerződésben vállalt két év helyett valamivel több mint három év alatt fúrta meg a 7 és fél kilométer hosszú alagutat. Közben a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit gyártó francia cég bejelentette, hogy befejezte a 2-es vonalra szánt metrókocsik tesztelését. Összesen 1500 kilométert futott a próbaszerelvény. Az engedélyezés majdnem másfél éve késik, a közlekedési hatóság többször is előírt már újabb vizsgálatokat.



A BKV 23 és félmilliárd forintos veszteséggel zárta a tavalyi évet, ez 17 milliárddal rosszabb, mint 2008-ban. A közlekedési cég tavalyi beszámolója szerint bár tavaly kevesebben utaztak a járatokon, mint korábban, a jegyek és a bérletek eladásából mégis egy százalékkal több lett a bevétel. A BKV vezetése egyébként úgy számol, hogy az idén már csak 3,7 milliárd forint veszteséget termel majd a cég. Az idei üzleti tervben a legfontosabb feladatnak a vállalat problémamentes működését tartják a vállalat vezetői.



Fokozatosan újra megnyitják a nyilvános WC-ket Budapesten. A Fővárosi Közgyűlés egy éve döntött úgy, hogy a csatornázási művek üzemeltesse az illemhelyeket, miután az addig azzal foglalkozó cég csődbe ment. Az idén először a várban, a Városligetben, majd a nagy csomópontokban nyitották ki újra a WC-ket, például a Móricz Zsigmond körtéren és a Kosztolányi Dezső téren �közölte a fővárosi cég. A tervek szerint a jelenleg üzemelő 50 mellé a következő években 50 másikat nyitnak majd meg egy komolyabb felújítás után.



Augusztus közepére készül el várhatóan az Etele út felújítása az Etele tér és a Fehérvári út között, addig csak egy-egy sávon lehet közlekedni irányonként. Július elején kezdték meg a munkát a kivitelezők a majdnem másfél kilométer hosszú szakaszon. A munkások új aszfaltréteget terítenek le, felújítják a szegélyeket, a kereszteződéseknél lesüllyesztik a járdákat, hogy így segítsék az akadálymentes közlekedést. A buszmegállókhoz pedig aszfalt helyett betont öntenek le, hogy ne gyűrődjön fel az út a buszok alatt. A munka valamivel több mint kétszázmillió forintba kerül.



Megunta a XVI. kerületi önkormányzat a főváros és a hatóságok totojázását: a kerületi önkormányzat átvette és megnyitotta a Rákospalotai határutat, amely a Szentmihályi utat köti össze az M0-s autóúttal, és több tízezer embernek könnyíti meg a közlekedést. A kerület múlt heti döntését utólag aztán jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés is. A három hónapja elkészült szakaszt azért nem adták át eddig a forgalomnak, mert a főváros nem vette át a kivitelezőtől, annak ellenére, hogy az ő tulajdona. Az üzemeltetés ugyanis évi ötmillió forintba kerül. Végül abban állapodott meg a kerület, a főváros és a hatóság, hogy másfél éven belül eldöntik, ki üzemeltesse az utat, addig pedig a XVI. kerület állja a költségeket.

Újbuda Média

 

T-kód a baktövis titka

T-kód a baktövis titka több sztárnak új bevált öregedés gátló csodaszere. Tudj meg többet a T-kód baktövis termékekről>>>  A T-kód kutatócsoport által Magyarországon fejlesztett különleges termékcsalád.


yeni kliplervideo izlealbum indirCetYoutubewallpapershd wallpaperssarki sozlerimuzik dinle lyrics video izle muzik dinle muzik
sex hikayeleri sex hikayeleri r57 shell,c99 shell sex hikayeleri
sex hikayeleri